Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

Kl. VIIb

Język polski, Kl.VIIb, Kinga Lubak, kingalubak@o2.pl
Poniżej znajdują się zadania na bieżący tydzień. Aby je wykonać, wejdź w poniższy link lub skopiuj go do przeglądarki i otwórz.

https://drive.google.com/open?id=1GxFcH_c7-FanCe60lalT42r00oB4kpDT

Plastyka, klasa  VIIb

Nauczyciel: Irena Uścińska

e- mail: uscinska18@vp.pl

Zaprojektuj według własnego pomysłu okładkę powieści historycznej Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”.

Pamiętaj, że  okładka jest wizytówką książki, dlatego jej wykonanie powinno zachęcać czytelnika do lektury i w odpowiedni sposób informować go o treści książki .

Okładka powinna zawierać:

         tytuł utworu

         nazwisko autora

         nazwa wydawnictwa

         oprawę graficzną nawiązującą do tytułu książki i wprowadzającą w jej treść.

 Praca powinna być wykonana dowolna techniką  w formacie A4 . Po powrocie uczniów do szkoły zostanie  oceniona.

 Klasa VII b wychowanie fizyczne –dziewczęta - Ewa Wajszczyk - ewawajszczykspczyzew@gmail.com

Poniedziałek 30.03.2020r.
1..Na swoim podwórku samodzielnie wykonaj marszobieg- ok. 20 minut. Pamiętaj o odpowiednim doborze stroju oraz wcześniejszej rozgrzewce.
Wtorek  31.03.2020r.
1.Zapoznaj się z  zasadami gry w koszykówkę.  Możesz skorzystać z   http://sp1lebork.pl/aktualnosci-sportowe/podstawowe-przepisy-koszykowki/
Środa  01.04.2020r.
1.Przygotuj krótki układ taneczny do wybranej przez siebie piosenki.
Czwartek  02.04.2020r.
1.Wykonaj rozgrzewkę ok. 8 minut następnie ćwicz przerzut bokiem (gwiazdę) możesz dołączyć własne ćwiczenia akrobatyczne. Pamiętaj o zachowaniu  zasad bezpieczeństwa

 

wychowanie fizyczne, Jolanta Wajszczykwajszczykjolanta@gmail.com

 

Zapoznaj się z przepisami gry w koszykówkę.

1)      Boisko i wyposażenie

2)      Drużyny, zawodnicy, obowiązki i uprawnienia kapitana, trenera

Zasady gry w koszykówkę

3)      Czas gry, wynik nierozstrzygnięty, dogrywka

4)      Rozpoczęcie i zakończenie kwarty, dogrywki , meczu

5)      Punkty

6)      Wprowadzenie piłki, przerwy, zmiany

7)      Błędy

8)      Faule

9)      Zetknięcia osobiste

10)   Krycie przeciwnika

Skorzystaj z:

https://www.plk.pl/internalfiles/fckfiles/file/dokumenty/regulaminy2018_19/Oficjalne%20Przepisy%20Gry%20w%20Koszyk%C3%B3wk%C4%99%202018.pdf

 

Kl. VII b religia, Zbigniew Krajewski<krajewskizbigniew9@gmail.com>

Temat: 46. Dlaczego uczciwość się opłaca.

  1. Zapoznaj się on-line z pojęciem i rodzajami znaków wodnych; odszukaj ilustracje „skarbonek”.
  2. Zapoznaj się on-line z obrazami pod hasłem „nieuczciwość”. https://deon.pl/wiara/komentarze-do-ewangelii/ewangelia-czy-istnieje-dobra-nieuczciwosc,366457

https://deon.pl/wiara/komentarze-do-ewangelii/szlachetna-nieuczciwosc-lk-16-1-8,357111

  1. Zobacz film Alexa Kondricka’a „Odważni” (2011)
  2. W formie tabelki zapisz z czym kojarzy się ci słowo „Uczciwość”.
  3. Z Biblii on-line https://biblia.deon.pl/ znajdź trzy krótkie cytaty o uczciwości i zapisz je w zeszycie
  4. Zapoznaj się z treścią jednostki lekcyjnej nr. 46.
  5. W formie tabelki wylicz w zeszycie skutki uczciwości (zyski, straty).
  6. Praca domowa: napisz w formie listu do kolegi, że uczciwość się opłaca.

 

Temat: 47. Mówić prawdę i dotrzymać słowa. Wykroczenia przeciw prawdzie.

  1. Odszukaj 3 pojęcia: dom, rodzina, przyjaciele (Biblia on-line https://biblia.deon.pl/
  2. Zapoznaj się z treścią jednostki lekcyjnej nr. 47
  3. Na podstawie treści lekcji 47 zapisz w formie tabeli do zeszytu następujące pojęcia: obmowa, oszczerstwo, krzywoprzysięstwo, wiarołomstwo. Możesz skorzystać z pomocy Katechizmu Kościoła Katolickiego on – line, http://www.katechizm.opoka.org.pl/
  4. Przedstaw w zeszycie w formie szkieletu rybnego, dlaczego warto mówić prawdę.
  5. Praca domowa: Przeczytaj z Biblii on-line 2 fragmenty dotyczące prawdy i zastanów się nad nimi.

 

 

 

 

VIIb, biologia, Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl

30.03.2020

Temat: Układ wydalniczy podsumowanie.

1. Opracowujemy z podręcznika temat podsumowujący informacje o układzie wydalniczym.

2. Po opracowaniu tematu wykonujemy następujące ćwiczenia w zeszycie i przesyłamy rozwiązane odpowiedzi.

https://drive.google.com/file/d/1hT-9lS2mooAnJaFN9JMylDOmFanZ5bkQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1GiBo6bdstlsqV4SPjUQdA_BNu5XpnqKP/view?usp=sharing

 

1.04.2020

Temat: Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego.

1. Opracowujemy z podręcznika temat str. 165

W zeszytach zapisujemy tabelę z poszczególnymi gruczołami dokrewnymi i hormonami które je wytwarzają.

 

Gruczoł dokrewny

Hormon

Funkcja hormonu

 

 

 

 

 

 

 

 

itd.

 

2. Zwracamy szczególną uwagę na następujące zagadnienia.

- co to jest hormon?

- co to jest gruczoł dokrewny?

- jak działa hormon?

- antagonistyczne działanie hormonów.

 

3. Filmiki ułatwiające zrozumienie zagadnienia: https://www.youtube.com/watch?v=cxgXaKjKBzQhttps://www.youtube.com/watch?v=mrvAY2kMFuY

 

4. Wykonaj w zeszycie następujące zadania:

 

1.       Dokończ zdanie. Zaznacz odpowiedź spośród podanych.

Za rozwój cech płciowych męskich odpowiada

A.    glukagon.

B.    insulina.

C.    kortyzol.

D.    testosteron.

 

2.       Przyporządkuj wymienionym hormonom odpowiednie funkcje.

A.      Tyroksyna.

B.      Adrenalina.

C.      Progesteron.

D.      Glukagon.

1)       Odpowiada za rozwój zarodka i płodu.

2)       Podwyższa poziom glukozy we krwi.

3)       Reguluje przemianę materii.

4)       Przyspiesza pracę serca.

5)       Reguluje poziom wapnia we krwi.


 VIIb, fizyka, Ewa Biegaj  biegajewa14@gmail.com

 Materiał dla ucznia tydzień  30.03-03.04.2020r.

Jeżeli macie jakieś  pytania  to proszę je  kierować na powyższy  e-mail.Materiał znajduje się w linku dlatego kliknij w niego lub skopiuj i wklej w pasek przeglądarki
https://drive.google.com/file/d/1C65iQUie15LySDurfWOQmXKC7sVUxWO6/view?usp=sharing

VIIb, chemia, Ewa Biegaj  biegajewa14@gmail.com

 Materiał dla ucznia tydzień  30.03-03.04.2020r.

Jeżeli macie jakieś  pytania  to proszę je  kierować na powyższy  e-mail.Materiał znajduje się w linku dlatego kliknij w niego lub skopiuj i wklej w pasek przeglądarki.
https://drive.google.com/file/d/1C65iQUie15LySDurfWOQmXKC7sVUxWO6/view?usp=sharing

 

 

Klasa VII b  geografia 30.03.2020 i 1.04.2020 Teresa Żochowska


Materiał do pracy znajduje się w linku https://megawrzuta.pl/download/db5c9b433e2446256ae71cd50b2bac60.html

 

 

VII b,  Walaszek Anna, matematyka  annawalaszekspczyzew@gmail.com

30 marca 2020r.

Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę.

Proszę przeczytać przykład 1 z podręcznika  str.160.

Obejrzyj film https://youtu.be/IsDP1LncgwQ

 Do wykonania w zeszycie zad. 1,2, str. 160

Dla chętnych zad. 10  str.161

 

31 marca 2020r.

Temat: Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę.

Proszę przeczytać przykład 1 z podręcznika  str.160

Obejrzyj film https://youtu.be/ZdO4GAitGnM

 Do wykonania w zeszycie  zad.3,4  str. 160

Dla chętnych zad. 11  str.161

 

2 kwietnia 2020r.

Temat: Wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias.

Proszę zapoznać się z przykładem 1  na str. 162.

Obejrzyj film https://youtu.be/8BSCnRZF7Wk

Do wykonania w zeszycie zad.1, 2 i 3 str.162

 

3 kwietnia 2020r.

Temat: Wyłączanie wspólnego czynnika przed nawias.

Obejrzyj filmy https://youtu.be/wOOMT_qpH2s

https://youtu.be/8BSCnRZF7Wk

 

Do wykonania w zeszycie zad.4,5 str.162 i zad.6 str.163

Dla chętnych 8,9 str. 163

 

 

VII b Informatyka, Elżbieta Wajszczyk elawajszczyk@wp.pl

 

gr. 1, 2 - 2.04.2020r.

https://drive.google.com/open?id=1kBm73clkihVsxVmDmDyLOTlBtGcbNqLQ

 

 

VIIa, język angielski, Wyszyńska Dorota, tutordw20@gmail.com

Kliknij w link lub skopiuj go i wklej w pasek przeglądarki.

https://docs.google.com/document/d/10KV2m2CKvZAr204sOsFm5M4bxAEgzyBXoZvslAnH5jM/edit?usp=sharing

 

 

Klasa VIIB, język angielski, Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl

1.04

Temat: Stopień wyższy i najwyższy przymiotników.

 

1. Analizujemy tabelkę z ćw. 1 str. 59 podręcznik.

Należy pamiętać, że stopień przymiotnika zależy od tego z jakim przymiotnikiem mamy do czynienia. Przymiotniki dzielimy na 3 grupy: krótkie, długie i nieregularne.

 

Wyjaśnienie zagadnienia znajdziecie pod poniższymi linkami.  

https://www.youtube.com/watch?v=BoRRRLDLJOw

https://www.youtube.com/watch?v=v9fw-ldZElo

https://www.youtube.com/watch?v=2fQb7_KUs3A

2. Wykonaj następujące ćwiczenia:

ćw. 1

Wpisz odpowiedni stopień przymiotnika, najpierw wyższy, później najwyzszy:

1. nice                     _________   _________

2. short                  _________   _________

3. young              _________   _________

4. new                    _________   _________

5. old                     _________   _________

6. careful              _________   _________

7. modern             _________   _________

8. popular             _________   _________

9. dangerous        _________   _________

10.expensive        _________   _________

12.bad                   _________   _________

13.good                _________   _________

ćw. 2 Wybierz właściwą odpowiedź.

1. Mary is ___ than Kate.

a) tall     b) taller     c) the tallest

2. Tom is ___ than Bob.

a) short   b) shorter   c) the shortest

3. Bill reads ____ than Ben.

a) much     b) more      c) the most

4. Pam is ___ than Helen.

a) old      b)  older    c)  the oldest

5. Mona’s dress is ___ than Pam’s dress.

a) cheap   b) cheaper  c) the cheapest

6. Nick is ____ than Mike.

a) fast     b) faster    c) the fastest

7. Tim is ____ than his brother.

a) helpful   b) more helpful   c) the most helpful

8. This text is ___ than that text.

a) difficult  b) more difficult  c) the most difficult

Zapisz rozwiązania w zeszycie.

 

2.04.

Temat: Stopniowanie przymiotników - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne.

1. Tym razem do wykonania będzie karta pracy utrwalająca stopniowanie przymiotników. Kartę pracy znajdziecie pod następującym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1JLp6TzdXskLIpgeU_GiI_QuZSlFOm_4d/view?usp=sharing

2. W ramach pracy domowej wykonajcie następujące ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: 3 i 4 str. 20

 

3.04

Temat: Zawody i umiejętności. Ćwiczenia leksykalne i sprawdzające słuchanie ze zrozumieniem.

 

1. Poniższe wyrazy za pomocą słownika przetłumacz na jezyk polski:

musician, scientist, composer, programmer, artist, winner, writer, expert, inventor, professor, genius, player, champion.

Zapisz te słówka w zeszycie i się ich naucz.

2. wykonujemy ćw. 1 str. 60 podręcznik. Należy przeczytać krótkie teksty i wybrać odpowiednie warianty odpowiedzi.

3. Zadania na słuchanie:

Wykonaj zadania 1, 3 i 4 str. 60. Nagrania znajdziesz pod poniższymi linkami.

ćw. 1    https://drive.google.com/file/d/1iNqcRVmqcqy7VgxkS3NIuXZG8TMkVOja/view?usp=sharing

ćw. 2    https://drive.google.com/file/d/1URWIFdr_J4OylUDgDTGjBlr3cm5xuqVT/view?usp=sharing

ćw. 3    https://drive.google.com/file/d/1ZHA5Dc6_taJV0oS_7SxqhfPFNs8UVfP0/view?usp=sharing

 

 

 

Klasa VII B ,  język rosyjski,    Nina Garbowska,  nina.garbowska@wp.pl   

 (W razie pytań piszcie do mnie na email.)

Poniedziałek -  30 marca  (dziewczyny)   /   (chłopcy)

1. Podręcznik. Temat: „Stosowanie przyimka после z właściwą formą rzeczownika.” 

2.Str.68-69, ćw. 11a (Posłuchaj tekst i odpowiedz na  pytania  z   ćw. 11б  pisemnie w zeszycie.) 

 

Środa1 kwietnia (chłopcy) /    piątek - 3 kwietnia   (dziewczyny)  

1. Podręcznik. Temat: «Lekcja powtórzeniowa.» (Rozdział 5.) Str.70-71. Zrobić ćwiczenia 1, 3, 4 w zeszycie.   

2 .Proszę o nauczenie się i powtórzenie słownictwa ze słowniczka w zeszycie ćwiczeń rozdział 5, str.39.  

 

VIIb historia   Pieńkowski Adam    adampienkowski20@o2.pl   

               

30III-03IV

 

Temat: Świat u progu wojny .

1.Funkcjonowanie systemu wersalskiego.

2. Ekspansja Japonii.

3. Remilitaryzacja Nadrenii.

4. Wojna domowa w Hiszpanii.

Przeczytać temat str.198,200.

Ćwiczenie 1 str. 203 (pisemnie)

 

 

VII b, Muzyka Beata Mioduszewska  (kontakt z nauczycielem : betamioduszewska@wp.pl )

 

Materiał dla ucznia na dany tydzień 30.03. – 03.04.2020 r.

 

https://drive.google.com/file/d/1dc3iQQHkoPbh036rhLvNzMykCaz9tyxo/view?ts=5e79dced