Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

KL. VIb

klasa VI b zadania 06.04.2020-17.04.2020
 
VIb, j.polski, Katarzyna Krych, k.krych@onet.pl
Materiał dla ucznia, tydzień  06-08.04.2020 r.
W razie wątpliwości możecie pisać do mnie na w/w e-mail.
VIb, j.polski, Katarzyna Krych, k.krych@onet.pl
Materiał dla ucznia, tydzień  15-17.04.2020 r.
Profilaktyka przed niską i wysoką temperaturą
1. Wychłodzenia i odmrożenia. Jak im zapobiegać
     a) wychłodzenie: objawy, postępowanie przy wychłodzeniu
     b) odmrożenie: objawy, postępowanie przy odmrożeniu
2. Złote zasady - co robić, by nie dopuścić do odmrożeń i wychłodzenia
3. Jakie mogą być skutki przegrzania organizmu latem?
    a) naturalna homeostaza organizmu
    b) objawy przegrzania
    c) swędzenie i wysypka
    d) skurcze cieplne
    e) wyczerpanie organizmu
    f) udar cieplny
Skorzystaj z następujących materiałów:
 
 
Zadania domowe VI b Geografia Teresa Żochowska geo_chem@op.pl
8.04.2020 Temat Walory turystyczne Europy Południowej
Wykonaj zadania znajdujące się w linkuhttps://megawrzuta.pl/download/7ddda49929eddd6ed6c91a6a6c11cc0b.html
15.04.2020 Temat - Powtórzenie wiadomości z działu "Gospodarka Europy
Utrwalaj materiał z tego działu i wykonaj ćwiczenia str. 80-81. Zadań z tych dwóch tematów nie wysyłaj do sprawdzenia.
 
Klasa VIb, język angielski, Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl

6.04.2020

Temat: Czas przeszły past continuous - pytania.

1. Otwieramy podręczniki na stronie 59 i analizujemy tabelkę z pytaniami w czasie past continuous.

2. O pytaniach wspominałam wam już w poprzednim rozdziale. Pamiętajcie, że pytania tworzymy zaczynając od operatora czyli was lub were, następnie osoba (podmiot) i dopiero czasownik z końcówką -ing.

Was/Were + osoba + -ing form
3. Na podstawie tej tabelki w zeszytach wykonujemy ćwiczenia 1,2 i 3 z podręcznika str. 59. Robimy zdjęcie wykonanych ćwiczeń i przesyłamy na podany adres email do 8.04.2020.

4. Materiał wideo wyjaśniający użycie czasu past continuous: https://www.youtube.com/watch?v=0q5gUvl1luU

Nie odpowiednim zapisaniu tematu przesyłanej wiadomości: Imię i nazwisko, klasa i data na kiedy należało wykonać zadanie.
 
16.04.2020

Temat: Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości.

1. Wykonujemy ćw. 1 str. 70, które polega na odsłuchaniu dialogu, korzystamy z płyty w podręczniku lub szukamy nagrania na stronie https://elt.oup.com/student/teamupplus/level3/audio?cc=pl&selLanguage=pl .

2. Tłumaczymy w zeszytach na język polski wyrażenia z tabelki z ćwiczenia 2/70.

3. Jako ostatnie wykonujemy ćw. 4 str. 70 z podręcznika.

17.04.2020

Temat: Zdania złożone z czasami przeszłymi past simple i past continuous.

1. Poznaliście do tej pory dwa czasy przeszłe w języku angielskim, czas przeszły prosty past simple i czas przeszły ciągły past continuous. Dzięki znajomości tych czasów będziecie potrafili opowiadać o różnych wydarzeniach z przeszłości. Opiszecie swoje urodziny, wakacje, weekend lub dyskotekę.

Pamiętajcie, że czas przeszły past simple opisuje czynności, które zostały zakończone w przeszłości, natomiast czas przeszły past continuous opisuje czynności, które trwały przez jakiś czas w przeszłosci.

2. https://www.youtube.com/watch?v=bT-A-xC5qGM w poniższym filmiku znajdziecie świetne wyjaśnienie tego zagadnienia. Do filmiku załączona jest również notatka: https://drive.google.com/file/d/1QvoaEXFrI4CtBBrooz5brrjp9qrYCP_a/view?usp=sharing

3. Na podstawie powyższych informacji wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 str. 17 w podręczniku.

Do tego tematu wrócimy jeszcze na następnej lekcji.

technika
VIb, Ewa Biegaj, biegajewa14@gmail.com

VI b matematyka, Dorota Jadczak, dorota.jadczakspczyzew@gmail.com
Materiał dla ucznia tydzień  06-17 kwietnia
Jeżeli macie jakieś  pytania  to proszę je  kierować na powyższy  e-mail ..

https://drive.google.com/open?id=1JtAOzKI_YxRGJ1huo6ZgDNZoM1Hlmki0

 
 

6b,Walaszek Anna, informatyka

annawalaszekspczyzew@gmail.com

6.04. 2020r.

7.04. 2020r.

 Temat: Tworzenie nowych warstw i wykonywanie na nich rysunków.

 Podręcznik str. 102-104

 Obejrzyj film: https://youtu.be/xQZohq0ip9I

 Proszę dokończyć  pracę z poprzedniego tygodnia w programie GIMP ( lub Paint).

Prace wysyłamy na adres nauczyciela.

Klasa VI a,b,c

Muzyka

Beata Mioduszewska ( kontakt : betamioduszewska@wp.pl)

Materiał dla ucznia na tydz. 06.04.-17.04.20.

Temat : Utrwalenie wiadomości – Znam Hymn Unii Europejskiej

Drodzy uczniowie udostępniłam materiał do pracy na platformie epodręczniki .pl .

Otrzymaliście od wychowawców login i hasło , aby się zalogować .

Proszę o zalogowanie się na platformie i zapoznanie   z tematem oraz wykonanie  znajdujących się tam ćwiczeń .

Zadania z tematem do pracy udostępniłam od 06.04 . do 17.04 20. ( w tym czasie będę kontrolowała wasze postępy w pracy .)

biologia, historia, religia: Małgorzata Godlewska
biologia 07.04.2020
Wykonaj zadania w zeszytach ćwiczeń str.97-101;2,3,6,8,9
historia 08.04.2020
Zapisz temat:Sejm Wielki i Konstytucja3 maja, przeczytaj temat.
historia 15.04.2020
Wypisz w zeszycie postanowienia Konstytucji 3 maja.
Wyjaśnij daty: 1788-92,1791
historia 17.04.2020
Obejrzyj filmik; 79. Sejm Wielki i Konstytucja 3 maja (YouTube)
religia 06.04.2020
Zapisz temat: Wielkanoc, narysuj w zeszycie kartkę wielkanocną.
religia 17.04.2020
Zapisz temat: Skała i klucze-fundament i władza otwierania nieba, przeczytaj temat  i przepisz Zapamiętaj.

Klasa 6AB - chłopcy

nauczyciel - Grzegorz Wojno

 

Ćwiczenia mają za zadanie poprawić Twoją sprawność oraz koordynację ruchową.  

Ćwiczenia wykonuj wedle swoich możliwości.

Możesz zapisywać swoje wyniki czyli liczbę powtórzeń albo czas wykonywania danego ćwiczenia.

Przy okazji możesz się dobrze bawić. 

Czego potrzebujesz?

  • Wygodny strój sportowy. 
  • Kawałek wolnej przestrzeni, o wymiarach minimum 1,5 na 1,5 metra. - Zadbaj o swoje bezpieczeństwo, zwróć uwagę, czy nie ma przeciągu, czy nie ma elementów, w które możesz się uderzyć.  
  • Wodę, lub inny napój, aby uzupełniać płyny. 
  • Wodę, lub inny napój, aby uzupełniać płyny. 
  • Ćwiczenia w pokoju można wykonać boso
  • Wtorek 7 kwietnia:

I seria

- pajacyki (proponuję 30 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki - (30 powtórzeń)

 (pozycja wykroczno-zakroczna - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (stopy w prawo, tułów i ręce w lewo - 30 powtórzeń)

  (stojąc stopy równolegle, ręce przed sobą zgięte)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

II seria (te same ćwiczenia ale mniej powtórzeń, zwiększ tempo)

- pajacyki (proponuję 20 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki (20 powtórzeń)

 (pozycja - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (20 powtórzeń)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

III seria (te same ćwiczenia ale mniej powtórzeń, zwiększ tempo)

- pajacyki (proponuję 10 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki (10 powtórzeń)

 (pozycja - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (10 powtórzeń)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

Ćwiczenia rozciągające:

- z pozycji stojąc w lekkim rozkroku robimy przysiad,

- z przysiadu rękoma po podłodze do podporu przodem (jak do pompek)

- powrót do przysiadu

- z przysiadu ręce do tyłu i do pozycji podpór tyłem, wypychamy biodra w górę

- powrót do przysiadu i następnie do pozycji stojąc

(powtórzyć 5 x)

 

 Środa 8 kwietnia:

I seria

- pajacyki (proponuję 30 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki - (30 powtórzeń)

 (pozycja wykroczno-zakroczna - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (stopy w prawo, tułów i ręce w lewo - 30 powtórzeń)

  (stojąc stopy równolegle, ręce przed sobą zgięte)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

II seria (te same ćwiczenia ale mniej powtórzeń, zwiększ tempo)

- pajacyki (proponuję 20 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki (20 powtórzeń)

 (pozycja - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (20 powtórzeń)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

III seria (te same ćwiczenia ale mniej powtórzeń, zwiększ tempo)

- pajacyki (proponuję 10 powtórzeń, możesz zrobić mniej)

- przeskoki z jednoczesną zmianą nogi i ręki (10 powtórzeń)

 (pozycja - stoisz prawa noga do przodu, druga do tyłu, lewa ręka w górze, druga w dół)

- przeskoki ze skrętem tułowia (10 powtórzeń)

- odpoczynek np. 2 min. (woda)

Ćwiczenia rozciągające:

- z pozycji stojąc w lekkim rozkroku robimy przysiad,

- z przysiadu rękoma po podłodze do podporu przodem (jak do pompek)

- leżenie na brzuchu ręce z przodu

- wznos rąk i nóg w leżeniu

- powrót do podporu

- powrót do przysiadu

- z przysiadu ręce do tyłu i do pozycji podpór tyłem, wypychamy biodra w górę

- powrót do przysiadu i następnie do pozycji stojąc

(powtórzyć 5 x)

 

 Środa 15 kwietnia:

Marszobieg na własnym podwórku (20 min) - jeżeli nie masz podwórka wykonaj bieg w miejscu, w pokoju.

 

Czwartek 16 kwietnia:

Napisz w punktach jak Twoim zdaniem można zorganizować indywidualną formę aktywności fizycznej.

Będę to sprawdzał i oceniał :)

 Piątek:

- marsz z wysokim unoszeniem kolan

- skip C w miejscu czyli bieg z unoszeniem pięty pod pośladek z mocną pracą ramion