Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

Kl. IVb

KLASA IV B

JĘZYK ANGIELSKI
 Irena Szałkiewicz-Catalano, 
irena.catalano@onet.eu
Zadania z języka angielskiego 06-17.04
Temat: Proponujemy różne formy wspólnie spędzonego czasu.
1.Proszę zapoznać się z tabelką w podręczniku str.81 i zrobić ćw. 5 do zeszytu.
2.Posłuchaj nagrania w podręczniku str.82 i zrób ćwiczenia 2,3(ustnie) a ćwiczenie 4 w swoim zeszycie(prześlij na adres e-mail).
3.Proszę uczyć się słownictwa Unit 7.
Zdrowych i Wesołych Świąt!

JĘZYK ANGIELSKI
 Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl

8.04.2020

Temat: Utrwalenie konstrukcji There is/There are.
1. Na dzisiejszej lekcji utrwalimy sobie konstrukcję there is/there are. Pamiętamy, że stosujemy tutaj dwie formy czasownika to be. Is dla rzeczowników w liczbie pojedynczej, a are dla rzeczowników w liczbie mnogiej.
Dla przypomnienia wklejam wam tabelki:

Twierdzenia

l. pojedyncza

There is

(There's) a table. Tam jest/znajduje się stół.

l. mnoga

There are

some chairs. Tam są / znajdują się krzesła.

 

Przeczenia

l. pojedyncza

There isn't

a table. Tam nie ma stołu.

l. mnoga

There aren't

any chairs. Tam nie ma żadnych krzeseł.

 

Pytania

L. pojedyncza

Is there

a table? (Czy jest tam jakiś stół?)

L. mnoga

Are there

any chairs? (Czy są tam jakieś krzesła?)

Krótkie odpowiedzi

L. pojedyncza

Yes, there is.

No, there isn't.

L. mnoga

Yes, there are.

No, there aren't.

Dziś wykonacie kartę pracy zamieszczoną pod tym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1Lw9OrFKMYDustO6PYXFfh12sAFsa6Pzi/view?usp=sharing
Rozwiązaną kartę na komputerze, wydrukowaną lub w zeszycie proszę przesłać na mój adres email do 10.04.
Zachęcam również do odwiedzenia poniższej strony i wykonanie ćwiczeń do rozdziału: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/unit5/?cc=pl&selLanguage=pl

15.04.2020

Temat: Ubrania - wprowadzenie nowego słownictwa.
1. Dziś odpoczniemy trochę od gramatyki.
2. Otwórzcie podręczniki na stronie 62 i przepiszcie słówka z ćwiczenia 1 do zeszytu. Oczywiście tłumaczymy słówka na język polski i się ich uczymy.
3. Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń następujące ćwiczenia: 1 i 2 str. 28.

16.04.2020

Temat: Camden Lock Market - czytanie tekstu ze zrozumieniem.
1. Na dziś będzie praca z tekstem.
2. Czytamy tekst z ćw. 2 na str. 62. Polecam czytanie tekstu razem z nagraniem, które znajdziecie na płycie lub pod tym linkiem: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/audio?cc=pl&selLanguage=pl
3. Wykonujemy ćw 3 str. 62 podręcznik.
Tym razem nie wysyłacie mi żadnych odpowiedzi.
17.04.2020
Temat: Ćwiczenia utrwalające słuchanie i pisanie ze zrozumieniem.
1. Korzystając z linku, który podałam na poprzedniej lekcji: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/audio?cc=pl&selLanguage=pl
odsłuchujemy nagranie i wykonujemy zadanie 4 str. 63 z podręcznika. Trzeba ustalić, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe na podstawie nagrania.
2.Następnie wykonujemy ćw. 5 str. 63. W grę spróbuj zagrać z rodzeństwem lub rodzicami. Jak nie wyjdzie to się nie przejmuj, tylko spróbuj ułożyć dwa dialogi podobne jak pod obrazkiem. Wyobraź sobie że dwie części garderoby leżą gdzieś w pokoju na obrazku i na tej podstawie ułóż dwa dialogi w zeszycie. Życzę powodzenia.
3. Jako pracę domową wykonaj ćw. 6 str. 63 podręcznik i prześlij rozwiązanie do 19.04 na mój adres email.

 WYCHOWANIE FIZYCZNE chłopcy
Jolanta Wajszczyk- wajszczykjolanta@gmail.com
Piramida Żywienia
1) Co to jest Piramida Żywienia
2) Na czym polega Piramida Żywienia
3) Dlaczego piramidy dla różnych grup ludności różnią się?
4) Zasady Piramidy Żywienia
a) dla dorosłych
b) dla osób starszych
c) dla dzieci i młodzieży
Skorzystaj z materiałów: https://dietetycy.org.pl/?s=piramida+zywienia

WYCHOWANIE FIZYCZNE dziewczynki
Ewa Wajszczyk-
 ewawajszczykspczyzew@gmail.com
Zadania znajdziecie:
https://docs.google.com/document/d/1B2DJ1WYGonTpXCquKXO71JEW7JrDj5_mWIUSDWRQ4-8/edit?usp=sharing 

 TECHNIKA

Ewa Biegaj biegajewa14@gmail.com

Temat: Proces produkcji szkła- 8.04.2020r.

1.Przeczytaj temat ze strony 124-127

2. W zeszycie przedmiotowym wykonaj zadania 7.2 str.126

Temat: Piasek i glina, czyli o szkle i ceramice= 15.04.2020r.

1. Przeczytaj dalszy ciąg tematu str.128-130


HISTORIA
Adan Pieńkowski adampienkowski20@o2.pl
06– 08IV, 15-17IV
Temat: W laboratorium wielkiej uczonej.
1). Edukacja Marii Skłodowskiej.
2). Największe osiągnięcia naukowe i pozanaukowe Marii Skłodowskiej –Curie
1911r.- Nagroda Nobla dla Marii Skłodowskiej – Curie
1932r.- Założenie instytutu radowego w Warszawie
Przeczytać temat str.134-137
Ćwiczenie 1 i 2 str.60 pisemnie, proszę o zrobienie zdjęcia i przesłanie prac na adres jak wyżej.

MATEMATYKA

Anna Walaszek, annawalaszekspczyzew@gmail.com
https://drive.google.com/file/d/1vdxT5h39tJZ-0PFqzx_Ityn3pPrQS16o/view?usp=sharing

 MUZYKA
Beata Mioduszewska ( kontakt : betamiduszewska@wp.pl

Materiał dla ucznia na tydz. 06.04 – 17.04.20.
https://drive.google.com/file/d/1W9c8p0b_vLT3vvNQH6X2uLJfG5Fyz__4/view?ts=5e85bddc

INFORMATYKA
Elżbieta Wajszczyk elawajszczyk@wp.pl
gr. 1
16.04.2020r. Temat: Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word. Zapoznaj się z tematem z podr. str. 98-99 i zapamiętaj zamieszczone w ramkach skróty klawiaturowe.
gr. 2
8.04.2020r. Temat: Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word. Zapoznaj się z tematem z podr. str. 98-99 i zapamiętaj zamieszczone w ramkach skróty klawiaturowe.
15.04.2020r. Temat: Praca z dokumentem tekstowym. Sprawdź, czy dysponujesz programem Microsoft Word. Jeśli nie, to pobierz z Internetu bezpłatny pakiet Apache OpenOffice 
https://www.openoffice.org/pl/, za pomocą którego wykonasz pracę. W dokumencie tekstowym wykonaj zadanie ze str. 99 – OKO W  OKO Z MONITOREM. Możesz wykorzystać inny program do pisania. Pracę zapisz na dysku swojego komputera

JĘZYK POLSKI
 Aneta Zaremba - anetazarembaspczyzew@gmail.com
https://drive.google.com/file/d/1bnuCDSFv7DEMRkXghoiDS6VC6-VKgezI/view?usp=sharing

PRZYRODA
Anna Sienicka    sienickaanna605@gmail.com
Wtorek 07.04.2020

Temat: Przyroda ożywiona i nieożywiona .Rodzaje skał.
Przeczytaj temat w podręczniku str.140-143
Odpowiedz w zeszycie  na pytanie 1,2,3 podręcznik str.143
Dla chętnych odpowiedz na pytanie 4 podręcznik str.143
Wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 w zeszycie  ćwiczeń str74-75
Prześlij skany lub zdjęcia  z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń  do 08.04.2020  kl.4a przyroda  Anna Sienicka    sienickaanna605@gmail.com
Czwartek 16.04.2020\
Temat: Formy ukształtowania powierzchni Ziemi
Przeczytaj temat w podręczniku str.144-145
Wykonaj zadania 1,3,4. w zeszycie  ćwiczeń str. 76-77
Dla chętnych : Wykonaj zadanie 5. w zeszycie ćwiczeń str.77
Prześlij skany lub zdjęcia z zeszytu ćwiczeń do 17.04.2020 .

PLASTYKA

Irena Uścińska   uscinska18@vp.pl
17.04.2020

Temat: Temat: Wielkanoc. /„Pisanka z wielkim ogonem lub skrzydłami, czyli o pawiu, lisie, wiewiórce i smoku, które przebrały się za pisanki.”

•  Obejrzyj zdjęcia pisanek ludowych z różnych regionów Polski w różnych źródłach m.in. np. https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-03-31/zobacz-z-ktorego-regionu-pochodzi-pisanka-inaczej-wygladaja-wzory-opolskie-lowickie-i-kurpiowskie/

•  Wykonaj dekorację pisanki, doda elementy przestrzenne (np. jajko ozdobione z doklejonym lisim ogonem z włóczki, pisanka styropianowa z  doklejonym pawim ogonem wykonanym z kolorowego papieru  itp.)

UWAGA! Prace plastyczne z poprzedniej lekcji- okładka do książki oraz z dzisiejszej lekcji należy sfotografować i podpisane( imię i nazwisko, klasa, data wykonania) przesłać w jednym załączniku na adres e-mail: uscinska18@vp.pl