Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

Kl. IVa

Kl. IV a, język polski, Kinga Lubak, kingalubak@o2.pl

Zadania na okres 6-8 i 15-17 kwietnia są w poniższym linku. Otwórz go, klikając w niego lub kopiując do wyszukiwarki.

https://drive.google.com/open?id=1PZkTViAF5sDutak6wh_kK2ktLcktJVB3

4a, matematyka, Marta Gniazdowska
https://drive.google.com/open?id=13r2oRC1iQFrmJguf5CKd13TTY4kMlGAD

IVa, język angielski grupa zaawansowana, Irena Szałkiewicz-Catalano, irena.catalano@onet.eu
06-17.04
Temat: Proponujemy różne formy wspólnie spędzonego czasu.
1.Proszę zapoznać się z tabelką w podręczniku str.81 i zrobić ćw. 5 do zeszytu.
2.Posłuchaj nagrania w podręczniku str.82 i zrób ćwiczenia 2,3(ustnie) a ćwiczenie 4 w swoim zeszycie(prześlij na adres e-mail).
3.Proszę uczyć się słownictwa Unit 7.
Zdrowych i Wesołych Świąt!

Klasa IVa język angielski grupa podstawowa, Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl

8.04.2020

Temat: Utrwalenie konstrukcji There is/There are.

1. Na dzisiejszej lekcji utrwalimy sobie konstrukcję there is/there are. Pamiętamy, że stosujemy tutaj dwie formy czasownika to be. Is dla rzeczowników w liczbie pojedynczej, a are dla rzeczowników w liczbie mnogiej.

Dla przypomnienia wklejam wam tabelki:

Twierdzenia

l. pojedyncza

There is

(There's) a table. Tam jest/znajduje się stół.

l. mnoga

There are

some chairs. Tam są / znajdują się krzesła.

 

Przeczenia

l. pojedyncza

There isn't

a table. Tam nie ma stołu.

l. mnoga

There aren't

any chairs. Tam nie ma żadnych krzeseł.

 

Pytania

L. pojedyncza

Is there

a table? (Czy jest tam jakiś stół?)

L. mnoga

Are there

any chairs? (Czy są tam jakieś krzesła?)

Krótkie odpowiedzi

L. pojedyncza

Yes, there is.

No, there isn't.

L. mnoga

Yes, there are.

No, there aren't.

Dziś wykonacie kartę pracy zamieszczoną pod tym linkiem:

https://drive.google.com/file/d/1Lw9OrFKMYDustO6PYXFfh12sAFsa6Pzi/view?usp=sharing

Rozwiązaną kartę na komputerze, wydrukowaną lub w zeszycie proszę przesłać na mój adres email do 10.04.

Zachęcam również do odwiedzenia poniższej strony i wykonanie ćwiczeń do rozdziału: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/unit5/?cc=pl&selLanguage=pl

15.04.2020

Temat: Ubrania - wprowadzenie nowego słownictwa.

1. Dziś odpoczniemy trochę od gramatyki.

2. Otwórzcie podręczniki na stronie 62 i przepiszcie słówka z ćwiczenia 1 do zeszytu. Oczywiście tłumaczymy słówka na język polski i się ich uczymy.

3. Wykonujemy w zeszycie ćwiczeń następujące ćwiczenia: 1 i 2 str. 28.

16.04.2020

Temat: Camden Lock Market - czytanie tekstu ze zrozumieniem.

1. Na dziś będzie praca z tekstem.

2. Czytamy tekst z ćw. 2 na str. 62. Polecam czytanie tekstu razem z nagraniem, które znajdziecie na płycie lub pod tym linkiem: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/audio?cc=pl&selLanguage=pl

3. Wykonujemy ćw 3 str. 62 podręcznik.

Tym razem nie wysyłacie mi żadnych odpowiedzi.

17.04.2020

Temat: Ćwiczenia utrwalające słuchanie i pisanie ze zrozumieniem.

1. Korzystając z linku, który podałam na poprzedniej lekcji: https://elt.oup.com/student/teamupplus/level1/audio?cc=pl&selLanguage=pl

odsłuchujemy nagranie i wykonujemy zadanie 4 str. 63 z podręcznika. Trzeba ustalić, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe na podstawie nagrania.

2.Następnie wykonujemy ćw. 5 str. 63. W grę spróbuj zagrać z rodzeństwem lub rodzicami. Jak nie wyjdzie to się nie przejmuj, tylko spróbuj ułożyć dwa dialogi podobne jak pod obrazkiem. Wyobraź sobie że dwie części garderoby leżą gdzieś w pokoju na obrazku i na tej podstawie ułóż dwa dialogi w zeszycie. Życzę powodzenia.

3. Jako pracę domową wykonaj ćw. 6 str. 63 podręcznik i prześlij rozwiązanie do 19.04 na mój adres email.

Wychowanie fizyczne klasa IVa dziewczynki, Ewa Wajszczyk

06.04.2020r.

W kilku punktach opisz zasady zdrowego odżywiania się. Jeśli możesz wyślij na adres ewawajszczykspczyzew@gmail.com jesli nie, będziemy rozmawiać o tym po powrocie do szkoły.

07.04.2020r.

Weź kartkę papieru lub gazetę. Pomyśl, w jaki sposób możesz ją wykorzystać do zabawy ruchowej (np.  możesz zgnieść i używać jako piłeczki, możesz dmuchać, podrzucać, rzucać jedną ręką, chwycić drugą, rzucać do celu, bawić się z rodzeństwem, podnosić stopami) . W podobny sposób możesz wykorzystać np. apaszkę, ręcznik pudełko). Miłej zabawy

08.04.2020r.

Jako rozgrzewkę zrób porządek w swoim pokoju: ustaw krzesła i inne przedmioty tak, abyś miała wolną przestrzeń, zetrzyj kurz, żeby w trakcie ćwiczeń go nie wdychać. Jeśli jest ciepły dzień możesz uchylić okno

Wykonaj:

1.       Bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan

2.       Podskoki obunóż 

3.       Podskoki na jednej nodze-staraj się zmieniać nogę

4.       Pajacyki z rękami wyrzuconymi w bok, pajacyki z klaśnięciem nad głową

5.       Jeśli masz skakankę poćwicz różne skoki

15.04.2020r.

Przygotuj kawałek wstążki lub tasiemki (jeśli nie masz, użyj paska bibuły) ok. 3m. Trzymając wstążkę w ręce wykonuj takie ruchy, aby wstążka falowała, kręciła się, zataczała koła. Możesz obracać się, podskakiwać, biegać, wykonywać ruchy w siadzie i leżeniu. 

17.04.2020r.

Popracuj nad prawidłową postawą ciała. 

Wykonaj krótką rozgrzewkę według własnego pomysłu.

Poćwicz:

1.       Marsz z książką na głowie 

2.       Marsz na palcach z szeroko rozłożonymi ramionami

3.       Skłony z pogłębieniem w lekkim rozkroku

4.       W postawie zasadniczej klaskanie w dłonie z przodu i z tyłu

5.       W rozkroku przenoszenie ciężaru ciala z jednej nogi na drugą

6.       W siadzie prostym dotykanie dłońmi stóp

7.       W siadzie rozkrocznym skłon do jednej nogi, wyprost, skłon do drugiej nogi.

Kl.IVa, wf chłopcy, Jolanta Wajszczyk, wajszczykjolanta@gmail.com

Zadania  na okres 06-17.04 wykonaj ustnie.

Piramida Żywienia. 
Skorzystaj z materiałów: https://dietetycy.org.pl/?s=piramida+zywienia

1) Co to jest Piramida Żywienia

2) Na czym polega Piramida Żywienia

3) Dlaczego piramidy dla różnych grup ludności różnią się?

4) Zasady Piramidy Żywienia

a) dla dorosłych

b) dla osób starszych

c) dla dzieci i młodzieży

IVa, Ewa Biegaj, technika, biegajewa14@gmail.com

Temat: Proces produkcji szkła 16.04.2020r

1.      Przeczytaj temat ze strony 124-127

2.      W zeszycie przedmiotowym wykonaj zadanie 7.2 str. 126

 

Kl.IVa, muzyka, Beata Mioduszewska, betamiduszewska@wp.pl

Materiał dla ucznia na t 06.04 – 17.04.20.

https://drive.google.com/file/d/1W9c8p0b_vLT3vvNQH6X2uLJfG5Fyz__4/view?ts=5e85bddc

IV a historia Pieńkowski Adam adampienkowski20@o2.pl 

06– 08IV, 15-17IV

Temat: W laboratorium wielkiej uczonej.

1). Edukacja Marii Skłodowskiej.

2). Największe osiągnięcia naukowe i pozanaukowe Marii Skłodowskiej –Curie

1911r.- Nagroda Nobla dla Marii Skłodowskiej – Curie

1932r.- Założenie instytutu radowego w Warszawie

Przeczytać temat str.134-137

Ćwiczenie 1 i 2 str.60 pisemnie, proszę o zrobienie zdjęcia i przesłanie prac na adres jak wyżej.

Plastyka klasa IVa   Irena Uścińska,  uscinska18@vp.pl

06.04.2020 Temat: Wielkanoc. /„Pisanka z wielkim ogonem lub skrzydłami, czyli o pawiu, lisie, wiewiórce i smoku, które przebrały się za pisanki.” /

•  Obejrzyj zdjęcia pisanek ludowych z różnych regionów Polski w dostępnych źródłach, m.in. np. https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-03-31/zobacz-z-ktorego-regionu-pochodzi-pisanka-inaczej-wygladaja-wzory-opolskie-lowickie-i-kurpiowskie/

•  Wykonaj dekorację pisanki, doda elementy przestrzenne (np. ozdobione jajko z doklejonym lisim ogonem z włóczki, pisanka styropianowa z  doklejonym pawim ogonem wykonanym z kolorowego papieru  itp.)

UWAGA! Prace plastyczne z poprzedniej lekcji (okładka do książki) oraz z dzisiejszej należy sfotografować i podpisane    ( imię i nazwisko, klasa, data wykonania) przesłać w jednym załączniku.

 

kl.4a przyroda  Anna Sienicka    sienickaanna605@gmail.com

Poniedziałek 06.04.2020

Temat: Przyroda ożywiona i nieożywiona .Rodzaje skał.

Przeczytaj temat w podręczniku str.140-143

Odpowiedz w zeszycie  na pytanie 1,2,3 podręcznik str.143

Dla chętnych odpowiedz na pytanie 4 podręcznik str.143

Wykonaj zadania 1,2,3,4,5,6 w zeszycie  ćwiczeń str74-75

Prześlij skany lub zdjęcia  z zeszytu przedmiotowego i zeszytu ćwiczeń  do 08.04.2020 

kl.4a przyroda  Anna Sienicka    sienickaanna605@gmail.comŚroda 08.04.2020

Temat: Formy ukształtowania powierzchni Ziemi

Przeczytaj temat w podręczniku str.144-145

Wykonaj zadania 1,3,4. w zeszycie  ćwiczeń str. 76-77

Dla chętnych : Wykonaj zadanie 5. w zeszycie ćwiczeń str.77

Prześlij skany lub zdjęcia z zeszytu ćwiczeń do 15.04.2020 .

kl.4a przyroda  Anna Sienicka    sienickaanna605@gmail.comŚroda 15.04.2020

Temat: WARUNKI ŻYCIA NA LĄDZIE

Przeczytaj temat w podręczniku str.147-150

Odpowiedz w zeszycie  na pytanie 1,2. podręcznik str.150

Dla chętnych Odpowiedz w zeszycie  na pytanie 3.str.150

Prześlij skany lub zdjęcia zeszytu z odpowiedziami do 17.04.20

Wykonaj zadania 1,2 ,3. w zeszycie  ćwiczeń str.78

Dla chętnych : Wykonaj zadanie 4. w zeszycie ćwiczeń str.79