Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

Kl. Ic

Zadania dla uczniów klasy Ic na tydzień od 06-09.04 oraz 15-17.04.2020r.
 
Nauczyciel: Irena Uścińska, uscinska18@vp.pl
 
 
 
poniedziałek 06.04.2020,
 
edukacja polonistyczna: Podręcznik s. 66–67- odpowiedz na pytania, poćwicz czytanie,
 
Zeszyt ćwiczeń  s. 57–58,
 
Zadanie: Podane wyrazy :sianosiatkasitkosiośniegśmietanaśmigłośpiewankaKasiaKaśka,
 
BasiaBaśkaśmietnikcośsiętaśma wpisz do odpowiedniej tabelki dzieląc na sylaby. Policz liczbę sylab w każdym wyrazie (tabelkę można przerysować lub wydrukować i wkleić do zeszytu).

ś

Liczba sylab

si

Liczba sylab

śmie-ta-na

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
edukacja matematyczna: Podręcznik s. 28, Zeszyt ćwiczeń s. 35–37,
 
wychowanie fizyczne: Ćwiczenia gimnastyczne.
 
– Przenoszenie piłki wokół tułowia.
 
– W postawie stojącej w miejscu turlanie piłki stopą lewą, prawą, w przód i w tył.
 
– Skłony w przód połączone z kładzeniem piłki na podłogę i podnoszeniem.
 
– W siadzie prostym przenoszenie piłki na lewą i prawą stronę (skręty tułowia).
 
– Podnoszenie się z piłką z leżenia na plecach do siadu prostego.
 
– W parach, w siadzie naprzeciwko siebie turlanie piłki do siebie nawzajem.
 
– „Śpimy na brzuchu – śpimy na plecach” – turlanie się w przód i w tył na dużej piłce gumowej
 
do ćwiczeń korygujących postawę itp.
 
edukacja plastyczna: „Wyczarowane z plamy” – wykonanie farbami obrazu z wykorzystaniem barwnej plamy.
 
• Dzieci malują na kartce farbami barwną plamę. Tworzą z niej fantastyczny obraz (dorysowują
 
różne elementy), wykorzystując farby, kredki i flamastry.
 
• Prezentowanie fantastycznych obrazów i opowiadanie związanych z nimi historyjek.
 
 
 
Religia :Katecheza 44
 
 https://1drv.ms/w/s!AnSO2cLFQps9cgScHQUz6LTIFtc?e=pkhvK
 
Temat: Wielki Tydzień
 
Przed nami wyjątkowy czas - Wielki Tydzień. Głębokie przeżycie i zrozumienie Wielkiego Tygodnia pozwala odkryć sens życia, odzyskać nadzieję i wiarę. Same Święta Wielkanocne, bez prawdziwego przeżycia poprzedzających je dni, nie staną się dla nas czasem przejścia ze śmierci do życia, nie zrozumiemy wielkiej Miłości Boga do każdego z nas.
 
W zeszycie ćwiczeń nie wykonujemy żadnych czynności przy temacie 44, gdyż jest to dodatkowy temat ze względu na okres liturgiczny.
 
Wielki Czwartek
 
W  Wielki Czwartek obchodzimy święto kapłanów, ponieważ w tym dniu w czasie Ostatniej Wieczerzy został ustanowiony sakrament kapłaństwa oraz sakrament Eucharystii. Ksiądz będzie ubrany na biało, ponieważ jest to dzień ustanowienia Najświętszego Sakramentu oraz sakramentu kapłaństwa. To co działo się w Wieczerniku w czasie Ostatniej Wieczerzy, to na tę pamiątkę odprawia się dziś w kościele Mszę św. Zostajemy również przez chwilę przy ołtarzu adoracji, by z bliska zobaczyć Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie. To dla nas wieczór w kościele pełen wrażeń i głębokich przeżyć.
 
Wielki Piątek
 
 
 
Dzień Męki i Śmierci Chrystusa. Niech w tym dniu będzie w naszym domu cisza pozwalająca przeżyć Misterium Męki i Śmierci Jezusa. O godzinie 15.00, godzinie śmierci Pana Jezusa, uklęknijmy z rodziną, by się wspólnie pomodlić - może to właśnie będzie najodpowiedniejszy moment, aby przedłożyć Bogu największą prośbę rodziny. Postarajmy się w domu w  centralnym miejscu wyeksponować krzyż na białym obrusie. Warto tego dnia wyłączyć radioodbiorniki, telewizory czy komputery. Wieczorem gromadzimy się na liturgii wielkopiątkowej - jest ona długa, ale bardzo bogata i piękna: Liturgia Słowa poprzedzona procesją i leżeniem krzyżem przez kapłanów przed obnażonym ołtarzem, uroczysta adoracja krzyża, komunia i procesjonalnie przeniesienie Najświętszego Sakramentu do Grobu Pańskiego.
 
Wielka Sobota
 
jest dniem spoczynku Pana Jezusa w Grobie. To nie dzień żałoby, ale powinien być wypełniony zadumą nad cudem Zmartwychwstania. To właśnie dzisiaj jest tak ukochane przez wszystkie dzieci święcenie pokarmów. Od rana dzieci z rodziną  zajmują kuchnię, malują pisanki, przygotowują koszyczek. Potem wielkie mycie, ubieranie i można z dumą iść na święconkę do kościoła. Wtedy też nawiedzamy Jezusa w grobie, z nadzieją w sercu czekając na jutrzejsze Zmartwychwstanie. Po zapadnięciu zmroku rozpoczynają się obchody Wigilii Paschalnej - jest to najbardziej uroczysty wieczór w roku liturgicznym. Wigilia Paschalna nie jest częścią Wielkiej Soboty, jej radosna liturgia należy już do obchodów Dnia Zmartwychwstania.
 
Ćwiczenia
 
Ćwiczenie 1
 
Wersja alternatywna ćwiczenia: W który dzień tygodnia przypada Wielki Piątek: Możliwe odpowiedzi: 1. Drugi, 2. Czwarty, 3. Piąty. Podkreśl prawidłową odpowiedz.
 
Ćwiczenie 2
 
Wersja alternatywna ćwiczenia: W Wielkim Tygodniu Mszę świętą odprawia się we: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. Podziałek, 3. Wtorek, 4. Środa, 5. Czwartek, 6. Piątek, 7. Sobota. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi.
 
Ćwiczenie 3.
 
Wykonaj ilustrację przedstawiającą jedną ze stacji drogi krzyżowej.
 
 
 
język angielski: Ic, język angielski, Agnieszka Budzeń-Kozłowska, agnkoz-tutor@wp.pl
 
6.04.2020 do 17.04
 
Temat: Food - wprowadzenie słownictwa.
 
Hello my dears! How are you? I hope you're fine.
 
Witajcie dzieci, witajcie rodzice!
 
W tym tygodniu zaczynamy nowy rozdział FOOD - jedzenie. Dzisiejszy materiał należy podzielić na dwie lekcje. Można zaglądać tam w miarę możliwość, żeby utrwalić nowe słówka. Chciałabym zaprosić was na lekcję w internecie. Wystarczy kliknąć na poniższy link:
 
https://angielskiwszkoleiwdomu.com/2020/03/23/klasa-1-food-online/
 
i wykonywać zadania krok po kroku.
 
Pamiętajcie nie robicie wszystkiego od razu, trzeba podzielić materiał przynajmniej na dwa razy.
 
Miłej pracy i zabawy angielskim życzę.
 
 
 
wtorek 07.04
 
edukacja polonistyczna: Podręcznik s. 68–69 –poćwicz czytanie, Zeszyt ćwiczeń s. 59, Zeszyt do kaligrafii s. 49
 
edukacja matematyczna: Podręcznik s. 29, Zeszyt ćwiczeń  s. 38–40
 
edukacja informatyczna: 
 
środa 08.04
 
edukacja polonistyczna: Podręcznik s. 70, Zeszyt ćwiczeń: s. 60,Tekst „Ciuchcia z Ćmielowa”- naucz się czytać, wypisz z tekstu wyrazy z głoską „ć” i „ci”.
 
edukacja matematyczna: Zeszyt ćwiczeń: s. 86-87, dodatkowy zeszyt ćwiczeń (niebieski)- s.30- 33
 
edukacja plastyczna: Wykonać pracę plastyczną o tematyce świątecznej- przykłady wysyłam na adres e- mail
 
środa 15.04
 
edukacja polonistyczna: Podręcznik s., 71, Zeszyt ćwiczeń s. 61
 
edukacja matematyczna: Karty pracy do matematyki klasa I Iwona Demiańczuk -Cieślak (przesłane e- mail) ( wykonane zadania włożyć do teczki)s. 21-30, s. 45, zeszyt ćwiczeń dodatkowy (niebieski)- s. 34-35
 
edukacja muzyczna: Nauka kroku podstawowego i figur krakowiaka . Pomocny może okazać się filmy : http://www.muzykotekaszkolna.pl/nauka/scenariusze-lekcji/krakowiak-lekcja-filmowa/,    http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/krakowiak-lekcja-2/ , https://www.youtube.com/watch?v=Y1IrlapX_Lg
 
czwartek 16.04
 
edukacja polonistyczna: Podręcznik s. 72–73, Zeszyt ćwiczeń s. 62-65
 
edukacja matematyczna: Karty pracy do matematyki klasa I Iwona Demiańczuk -Cieślak (przesłane na e- mail) ( wykonane zadania włożyć do teczki) s .31- 40, s. 47-48
 
wychowanie fizyczne: zabawy z piłką,
 
piątek 17.04
 
edukacja polonistyczna: Elementarz odkrywców (brązowy) s. 54–55,
 
Słuchanie opowiadania „Czyste ubranie”.
 
Grzegorz Kasdepke
 
Czyste ubranie
 
Kuba i Buba są, jak wiadomo, prawie identyczni – jednak co jakiś czas ujawniają się między
 
nimi różnice. Na przykład Buba uwielbia się stroić, a Kuba nie bardzo. Przed wyjściem do teatru
 
Kuba po prostu otworzył szafę i bez zbędnych ceregieli przebrał się w to, co mu wpadło w ręce
 
– tymczasem Buba latała po całym domu, przymierzając masę fatałaszków. Efekt był łatwy
 
do przewidzenia – kłótnia.
 
– Jak ty wyglądasz?! – krzyknęła Buba na widok Kuby. – Mamo, on idzie do teatru w normalnym
 
ubraniu!...
 
– A w jakim mam iść?! – zdenerwował się Kuba. – W nienormalnym?!
 
Mama zmierzyła ich wzrokiem od stóp do głów, a potem westchnęła ciężko.
 
– Buba, skąd wzięłaś tę sukienkę? – zapytała.
 
Buba, lekko zmieszana, zerknęła w lustro.
 
– Z łazienki... – bąknęła.
 
– Jak to z łazienki? – zdziwiła się mama.
 
– Z kosza na brudy... – wyznała Buba.
 
Kuba ryknął śmiechem.
 
– No co?! – zdenerwowała się Buba. – To moja najlepsza sukienka!
 
– Ale brudna! – powiedziała mama. – Myślisz, że wyglądasz elegancko z tymi plamami
 
po soku?
 
– To co mam nałożyć?! – naburmuszyła się Buba.
 
Mama podeszła do szafy i wyjęła parę ubrań.
 
– A choćby to – powiedziała.
 
– Przecież to zupełnie normalne ubrania! – krzyknęła Buba.
 
– Za to czyste! – oświadczyła mama. – Zwykłe czyste ubranie wygląda dużo lepiej niż najbardziej
 
nawet eleganckie, ale przybrudzone...
 
Zapamiętaj to sobie!
 
(Grzegorz Kasdepke, „Bon czy ton... savoir-vivre dla dzieci”, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2004).
 
 
 
• Wypowiedzi o przygotowaniach bohaterów do wyjścia do teatru na podstawie wysłuchanego
 
opowiadania. Ocena zachowania bohaterów. Omawianie zachowań Kuby i Buby przedstawionych
 
na ilustracjach.
 
• Rozmowa na temat zachowania się w teatrze inspirowana opowiadaniem i ilustracjami, kierowana
 
pytaniami, np. Jak należy się ubrać do teatru? Co można zabrać ze sobą, wybierając
 
się do teatru? Dlaczego nie zabieramy jedzenia i picia? Co zrobić z tymi rzeczami, jeżeli już
 
zabierzemy je na przedstawienie? Co robimy, gdy usłyszymy trzeci dzwonek? Jak zachowujemy
 
się podczas spektaklu? Co robimy, gdy kończy się przedstawienie?
 
·         Przeczytaj poniższy tekst, wybierz zdania mówiące  o właściwym zachowaniu w teatrze i przepisz je do zeszytu
 
Do teatru ubieramy się w dresy. Do teatru ubieramy się schludnie i odświętnie. Podczas spektaklu możemy porozmawiać z sąsiadem z fotela obok. W teatrze możemy jeść i pić. Podczas spektaklu nie można jeść, pić ani rozmawiać, ponieważ przeszkadza to innym widzom oraz aktorom. Grę aktorów nagradzamy brawami. Gdy coś nam się spodoba, możemy krzyczeć, wstawać z miejsca i machać do aktorów. Gdy usłyszymy dzwonek, staramy
 
się jak najszybciej zająć swoje miejsce. Okrycia wierzchnie i większe torby zostawiamy w szatni.
 
Podczas spektaklu nie kręcimy się i nie wychodzimy.
 
 
 
edukacja matematycznaKarty pracy do matematyki klasa I Iwona Demiańczuk -Cieślak (przesłane e- mail) ( wykonane zadania włożyć do teczki) s.  49- 55
 
 
 
Uwaga!
 
Proszę korzystać z lekcji emitowanych przez stacje telewizyjne np. TVP Sport lub w Internecie na stronie https://vod.tvp.pl/website/szkola-z-tvp-klasa-1,47303066
 
Na podany przez Rodziców adres e- mail zostały przekazane:
 
·         Karty pracy dla uczniów- proszę wydrukować,  wykonać zawarte w nich zadania, włożyć do teczki
 
·         Login i hasło do platformy : https://epodreczniki.pl/   wraz z instrukcją pierwszego logowania
 
·         Wykonać zadania  na podanych stronach internetowych: https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_138_p1
 
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_139_p1
 
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_28_140_p1