Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów

W CZYŻEWIE

APELUJEMY DO RODZICÓW, ABY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI POZOSTAWIALI SWOJE DZIECI W DOMACH, MIEJSCACH ZAMIESZKANIA. PROSIMY O ODPOWIEDZIALNE POTRAKTOWANIE APELU I OGRANICZENIE PRZEMIESZCZANIA SIĘ DO NIEZBĘDNEGO MINIMUM.

|Kl. Ia

I a, Beata Dmochowska, edukacja wczesnoszkolna,  (06.04 – 08.04.2020)

 

 

 Edukacja polonistyczna:  Poniedziałek – czyt. s.74 i 75 (z rodzicami lub samodzielnie), ćw. s. 66; w zeszycie napisz  5 wyrazów związanych z Wielkanocą -  wyrazy podziel na sylaby, zaznacz samogłoski; Wtorek –czyt. s. 74 - 75 ; ćw.s.67; Środa –  ćw. s. 68 – 69;  kaligrafia s.47; Porozmawiaj o tradycjach związanych z Wielkanocą. Ćwiczenia oznaczone gwiazdkami dla chętnych. Spróbuj układać ustne odpowiedzi na pytania znajdujące się pod tekstami.
Linki do filmików związanych z Wielkanocą:

 

 

Zwyczaje wielkanocne

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=DgjNcFKnY7U

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lnglzbx4H7Q

 

 

Edukacja matematyczna: Poniedziałek
– obliczenia w zakresie 16, Ćw. s.30; Wtorek – rozwiąż zadania, w zeszycie wpisz pytania, działania i spróbuj napisać odpowiedzi(jeśli potrafisz). Zad.1 Mama przygotowała 10 pisanek zielonych i 4 czerwone. Ile pisanek przygotowała mama? Zad.2 Babcia piekła mazurki. Przygotowała 15 jajek. 3 jajka spadły i potłukły się. Ile jajek zostało babci? Zadania prześlę w załączniku mailem. Można je wydrukować, wkleić do zeszytu i rozwiązać.

 

 

Środa
– ćw. s. 86 – 87;P. s.23- chętni ; Jeśli masz ochotę to poćwicz dodawanie i odejmowanie do 16 lub więcej – wykorzystaj swoje dodatkowe książki matematyczne.

 

 

 Edukacja plastyczna:
  – „Koszyk wielkanocny”, Teczka artysty s.48, karta 31.

 

 

 Edukacja informatyczna: 
praca z płytą, otwórz Planetę 16 – wykonaj 2 ćwiczenia (jeśli możesz zapisz na pulpicie i wyślij na maila do sprawdzenia), nagrodą jest zabawa w sklep – powodzenia.

 

 

Edukacja muzyczna:
Nauka piosenki „Wieziemy tu kogucika” Muzyka s. 63, płyta CD nr 27

 

 

Wychowanie fizyczne
: w tym tygodniu wykonaj kilka ćwiczeń ruchowych wykorzystując skakankę, jakąś taśmę lub mocny sznurek.

 

 

W razie problemów proszę pisać na adres mailowy  beatadmochowska1@wp.pl
 lub dzwonić.

 

 

I a, Beata Dmochowska, edukacja wczesnoszkolna,  (15.04 – 17.04.2020)

 

 

Edukacja polonistycznaŚroda – Co słychać na polach uprawnych? – Czyt. s. 58 -59 (pytania pod tekstem ustnie); Ćw. s. 48 -49. Czwartek – Na wiejskim podwórku – Czyt. s.60; Ćw. s. 50 -51. Ćwiczenia z gwiazdką dla chętnych.                                                                                                                                                               Link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q

 

 

Piątek
– Zwierzęta wokół nas – Czyt. s.61; Ćw. s 52-53

 

 

Edukacja matematyczna: Środa
– Kaligrafia s.24; Czwartek – liczba 17 – P.s.24 w zeszycie ćw. 3 i 4; Ćw. s.31

 

 

Przyroda PLUS
– temat 17 „Więcej niż maszyna” –poczytaj z mamą lub tatą i uzupełnij ćwiczenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasa Iab, język angielski

 

 

Materiały do pracy na okres 6-8 i 15-17 kwietnia 2020r

 

 

 

 

 

Witam Was ponownie. Mam nadzieję, że wykonaliście pracę

 

 

z poprzedniego tygodnia:). Ponieważ zbliżają się Święta Wielkanocne moje zadania będą z nimi związane.

 

 

 

 

 

Zadanie 1

 

 

Poznaj angielskie słówka związane z Wielkanocą:

 

 

·        obejrzyj film: www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

 

 

·       
obejrzyj film jeszcze raz, powtarzając słowa

 

 

·       
wykonaj plakat z symbolami świąt (na kartce A4, takiej jak mały blok rysunkowy, narysuj i pokoloruj lub wyszukaj i przyklej obrazki z symbolami Świąt Wielkanocnych)

 

 

·       
podpisz starannie obrazki

 

 

·       
zdjęcie pracy możesz przesłać na mój adres e mail

 

 

 

 

 

Zadanie 2

 

 

Naucz się piosenki o wielkanocnym zajączku. Zaśpiewasz ją po powrocie do szkoły. Możesz też nagrać jak śpiewasz i przesłać film na mój adres e mail :)

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g 

 

 

 

 

 

Happy Easter! Szczęśliwych świąt!

 

 

 

 

 

Religia Kl. I

 

 

Katecheza 44

 

 

Temat: Wielki Tydzień

 

 

Przed nami wyjątkowy czas - Wielki Tydzień. Głębokie przeżycie i zrozumienie Wielkiego Tygodnia pozwala odkryć sens życia, odzyskać nadzieję i wiarę. Same Święta Wielkanocne, bez prawdziwego przeżycia poprzedzających je dni, nie staną się dla nas czasem przejścia ze śmierci do życia, nie zrozumiemy wielkiej Miłości Boga do każdego z nas. 

 

 

W zeszycie ćwiczeń nie wykonujemy żadnych czynności przy temacie 44, gdyż jest to dodatkowy temat ze względu na okres liturgiczny.

 

 

Wielki Czwartek

 

 

W  Wielki Czwartek obchodzimy święto kapłanów, ponieważ w tym dniu w czasie Ostatniej Wieczerzy został ustanowiony sakrament kapłaństwa oraz sakrament Eucharystii. Ksiądz będzie ubrany na biało, ponieważ jest to dzień ustanowienia Najświętszego Sakramentu oraz sakramentu kapłaństwa. To co działo się w Wieczerniku w czasie Ostatniej Wieczerzy, to na tę pamiątkę odprawia się dziś w kościele Mszę św. Zostajemy również przez chwilę przy ołtarzu adoracji, by z bliska zobaczyć Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie. To dla nas wieczór w kościele pełen wrażeń i głębokich przeżyć.

 

 

Wielki Piątek

 

 

Dzień Męki i Śmierci Chrystusa. Niech w tym dniu będzie w naszym domu cisza pozwalająca przeżyć Misterium Męki i Śmierci Jezusa. O godzinie 15.00, godzinie śmierci Pana Jezusa, uklęknijmy z rodziną, by się wspólnie pomodlić - może to właśnie będzie najodpowiedniejszy moment, aby przedłożyć Bogu największą prośbę rodziny. Postarajmy się w domu w  centralnym miejscu wyeksponować krzyż na białym obrusie. Warto tego dnia wyłączyć radioodbiorniki, telewizory czy komputery. Wieczorem gromadzimy się na liturgii wielkopiątkowej - jest ona długa, ale bardzo bogata i piękna: Liturgia Słowa poprzedzona procesją i leżeniem krzyżem przez kapłanów przed obnażonym ołtarzem, uroczysta adoracja krzyża, komunia i procesjonalnie przeniesienie Najświętszego Sakramentu do Grobu Pańskiego.

 

 

Wielka Sobota

 

 

Jest dniem spoczynku Pana Jezusa w Grobie. To nie dzień żałoby, ale powinien być wypełniony zadumą nad cudem Zmartwychwstania. To właśnie dzisiaj jest tak ukochane przez wszystkie dzieci święcenie pokarmów. Od rana dzieci z rodziną  zajmują kuchnię, malują pisanki, przygotowują koszyczek. Potem wielkie mycie, ubieranie i można z dumą iść na święconkę do kościoła. Wtedy też nawiedzamy Jezusa w grobie, z nadzieją w sercu czekając na jutrzejsze Zmartwychwstanie. Po zapadnięciu zmroku rozpoczynają się obchody Wigilii Paschalnej - jest to najbardziej uroczysty wieczór w roku liturgicznym. Wigilia Paschalna nie jest częścią Wielkiej Soboty, jej radosna liturgia należy już do obchodów Dnia Zmartwychwstania.

 

 

Ćwiczenia

 

 

Ćwiczenie 1

 

 

Wersja alternatywna ćwiczenia: W który dzień tygodnia przypada Wielki Piątek: Możliwe odpowiedzi: 1. Drugi, 2. Czwarty, 3. Piąty. Podkreśl prawidłową odpowiedz.

 

 

Ćwiczenie 2

 

 

Wersja alternatywna ćwiczenia: W Wielkim Tygodniu Mszę świętą odprawia się we: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. Poniedziałek, 3. Wtorek, 4. Środa, 5. Czwartek, 6. Piątek, 7. Sobota. Podkreśl prawidłowe odpowiedzi.

 

 

Ćwiczenie 3.

 

 

Wykonaj ilustrację przedstawiającą jedną ze stacji drogi krzyżowej.

 

 

https://1drv.ms/w/s!AnSO2cLFQps9cgScHQUz6LTIFtc?e=pkhvK7